werkstress

Werkstress? tips voor meer werkplezier

De Week van de Werkstress is dit jaar van 12 t/m 15 november. In deze week geeft Carina Coacht in Bedrijf voor het derde jaar Voetreflexmassages en Beweeg Mindful sessies aan werknemers in de gemeente Oss. Deze gemeente loopt ver voorop als het gaat om vitale medewerkers en heeft vitaliteit hoog op de agenda staan. Hier noemt men het de Week van de Vitaliteit.

In opdracht van de brancheorganisatie voor duurzame inzetbaarheid, OVAL, is een onderzoek uitgevoerd onder een representatieve groep werkgevers en werknemers naar oplossingen die zij als het meest succesvol zien om werkplezier te verhogen. Hieruit zijn de negen beste tips voortgekomen om het werkplezier te vergroten en werkstress te voorkomen. In onderstaande video vertelt Judith Noordzij, ambassadeur van de vijfde Week van de Werkstress, wat de werkplezier tips zijn en deelt ze haar ervaringen.

Werkplezier Top 10 – Wat is uw tip voor werkplezier?

  1. Geef je medewerkers vrijheid bij de aanpak van hun werk.
  2. Steun je medewerkers door oprechte aandacht en betrokkenheid te tonen.
  3. Laat je waardering blijken voor het werk van je medewerkers.
  4. Bied flexibele werktijden aan als dit mogelijk is.
  5. Stem de hoeveelheid werk af op de capaciteit van je medewerkers.
  6. Geef je collega’s complimenten!
  7. Zorg ervoor dat de juiste persoon de juiste klus uitvoert.
  8. Investeer in de sterke kanten van je medewerkers.
  9. Vier successen; zorg dat resultaten en inzet niet ongezien blijven.
  10. ?

Onze bijdrage aan meer werkplezier:

Voetreflexmassagesweek van de werkstress

Iedere werknemer die zich voor deze week heeft ingeschreven krijgt een voetreflexmassage van 20 min. Een voetmassage helpt om de vitaliteit te verhogen en om te ontspannen. Het maakt mensen bewust op fysiek, mentaal en emotioneel niveau.

Enkele reacties:

  • “Voelde me na de voetreflexmassage rustig en weer vol energie terwijl ik gehaast binnen kwam”
  • “Heerlijk ontspannend, een cadeautje in tijden van stress”
  • “Erg prettig en ontspannend, voor mijn gezondheid heel belangrijk”

Beweeg Mindful sessies

Beweeg Mindful zet aan tot bewegen, leert de ademhaling te gebruiken als stress indicator en zet mindfulness in voor meer ontspanning. Met een groep (max. 20 pers.) wordt er vanuit de bedrijfslocatie gewandeld en oefeningen gedaan. Dus niet alleen theorie maar direct doen en ervaren. Bewustwording!

Enkele reacties:

  • “Een enorme eye-opener hoeveel je eigenlijk kan doen door anders te ademen”
  • “Ademhaling en aandacht, begint daar niet alles mee?”
  • “Een hele positieve ervaring. Ik voel meer beheersing in mijn stress, lukt het even niet heb ik tools om balans te creëren”

Meer info: carina@vitaliteitrhenen.nl

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *